reklama

Hyderabad(India)II

Dnes budeme cestovať vlakom. Rikšou sa odveziem na stanicu a veselo kráčam preplneným perónom. Hm,ktorým smerom sa vybrať? Pre istotu sa pýtam znudených policajtov. Jeden z nich, čo má namiesto zbrane palicu, mi ukazuje cestu. Zastanem na mostíku ponad koľajnice a fotím si krajinku. Nechtiac takmer stúpim na telo beznohého žobráka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Na stanici
Na stanici 
cesta vlakom
cesta vlakom 

Na malej stanici

Za smiešnu cenu 3 rupie si kupujem listok do centra mesta. Cesta trvá asi 30 minút. Hneď sa dávam do reči so susedom odvedľa. Radí mi,že ak chcem ísť do centra /city centre/,lepšie bude, ak vystúpim na predposlednej zastávke. Ževraj je to bližšie. Mapa tvrdí niečo iné. Rád však uverím. Môj nový kamarát dokonca platí rikšu a spolu cestujeme do centra. Na moje veľké prekvapenie zastaneme pred obrovským nákupnym centrom.

"Veď si chcel ísť do City centre,čo sa čuduješ?" Veď chcel. City Centre je názov obchodného domu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Zastavujem prvého rikša-Majstra a rýchlo sa dohodneme. Odvezie ma pod podmienkou,že cestou sa zastavíme v butikoch a ja budem mať tú príležitosť kúpiť si luxusný tovar. A on dostane za to žetón od obchodníkov. A tiež že si nič nemusím kúpiť. Beťár jeden. Keďže nemám záujem o žiadne perly ani luxusné koberce,len znudene si prehliadam tovar. Pozorujem techniku predaja šikovných obchodníkov. Naši predajcovia by sa mali preškoliť v Indii.

Túlam sa mestom a všímavo pozorujem svet okolo.

mliekar
mliekar 

Nútená prestávka na krajnici

do práce
do práce 

Cestou do práce

sofer automobilu
sofer automobilu 

Hrdý šofér automobilu

Obrázok blogu

Na trhu(2*)

Obrázok blogu

Je čas obeda

Trúbenie,hluk,spev.Neskutočné množstvo ľudí. Tá zhoda farieb a chutí je nádherná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
predaj piesku
predaj piesku 

Predaj piesku

zelovoc
zelovoc 

Zelovoc(2*)

starenka
starenka 

Odvez ma domov,synak

Obrázok blogu

Dnes je v akcii trstinový džús,výroba priamo na mieste

zienka v parku
zienka v parku 

Žienka v parku

Obrázok blogu

V parku

chram
chram 

Obyvatelia chrámu, nechávajú sa fotiť.Veľmi príjemní ľudia.

Nakúkam do obchodíkov, pozdravím. Mám rád tieto chvíle. Domáci tiež. Mám pocit,že napriek biede ľudia sú šťastní a veselí.

predajca
predajca 

Predajca zubnej kefky z konárika neznámeho stromu

Zastanem pred výkladom so striebrom. Na zemi matrac a postarší chlapík. Pýtam sa ho čo predáva. Ochotne odpovedá. On nepredáva. On ponúka. Poskytuje pôžičku,výmenou za striebro a zlato. Aha,záložňa.

Obrázok blogu

Úžerník so ženou

"Iba 2%mesačne. Veď to nie je veľa. "

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď ma blúdenie prestane baviť,odchádzam a smerujem do najstaršej časti mesta, známej pod menom Golkonda.

golkonda
golkonda 

Kedysi bola sídlom starodávneho kráľovstva a mesta s rovnakým názvom. Obrovské múry chránili mesto pred nepriateľmi zo severu a strážili si tak strategický význam. Golkonda bola centrom obchodu s diamantami. Vo svojich najlepších časoch bola veľkym mestom,s mešitami,palácmi a záhradami. Postupne začala upadať,až sa zmenila na ruiny. S výstavbou nového mesta Hyderabad postupne zanikla. Dnes je jeho súčasťou.

golkonda
golkonda 

Golkonda

Kráčam hore kopcom,odkiaľ sa mi naskytne nádherný výhľad na staroveké mesto Golkonda. Míňam hinduistický chrám a veźu paláca viditeľného z diaľky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Tí čo hľadia do budúcna(2*)

Zdravia ma študenti a fotia si ma. Ja si fotím ich.

vylet
vylet 

na výlete

Výletníci
Výletníci 

Výletníci

Sadám si k dvom dôchodcom. Do mesta prišli na zdravotnú prehliadku. Pri otázke odkiaľ som jeden sa spýta či je to krajina v Ázii alebo Európe. Neskôr mi ukazuje fotky z Himaláji,kde bol pred 2 týždňami. Ohromený scenériou plánujem, kde pôjdem nabudúce do Indie.

Cestou späť cestujem znovu vlakom. Pri výdajni lístkov sú dlhé rady. Ľudia sa predbiehajú, ako zvieratká jeden druhého navzájom pchajú a odsúvajú nabok. Pribehne policajt s palicou a rieši situáciu. Našťastie svoju drevenú zbraň nepoužije.

na stanici
na stanici 

V for victory

strajk
strajk 

Štrajk na stanici

Obrázok blogu

Cestujúci,dali sa hneď do reči.Ochotne pózovali pred kamerou.

Ešte mám chvíľu čas, prechádzam sa po peróne. Čítam si nástenku. Sú tam fotky vreckových zlodejov a vykrádačov batožiny. Fotím si rodinky s deťmi i znudených starcov. Všetci vypadajú byť spokojní a šťastní.

cakatel
cakatel 

Čakateľ

Vo vlaku si prisadnú mladíci a nesmelo gestikulujú. Že majú kamarátov v Európe a či im nenájdem prácu.

Obrázok blogu

Mladíci

"V Európe je kríza,vysvetľujem." Asi nerozumejú tomu slovu.Ja mu nerozumiem tiež. Tak zmením tému a pýtam sa pre zmenu ja. Mládenci snívajú o Európe a Amerike. Tam vyštudujú a potom si kúpia auto,neskôr dom. A presťahujú celú rodinu z Indie.Sen alebo realita?

Roman Mahut

Roman Mahut

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek Milión Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáBlízky východOmánIndia

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu